Головна » Оцінка відповідності в Україні
Для того, щоб пройти оцінку відповідності медичних виробів в Україні потрібно відповідати вимогам Технічного Регламенту щодо медичних виробів № 753, Технічного Регламенту щодо медичних виробів in vitro № 754, або Технічного Регламенту щодо активних медичних виробів, що імплантуються.
Основним методом введення медичних виробів на ринок України є імпорт медичних виробів із-за кордону. В такому випадку необхідно мати Уповноваженого представника на території України. Якщо ж виробник розташований в Україні, уповноважений представник не потребується.
У обох випадках необхідно здійснити процедуру оцінки відповідності в органі з оцінки відповідності (для класу Is, Im, IIa, IIb та III) або внести в Реєстр відповідальних за введення в обіг медичних виробів на території України (клас I).
Спеціалісти проводять консультації з клієнтом для з'ясування всіх деталей та вимог стосовно реєстрації. Згідно з отриманою інформацією, підприємство готує всі необхідні документи та заявку на реєстрацію.
спеціалісти проводять реєстраційний процес згідно з вимогами місцевого законодавства та міжнародних стандартів. Це може включати як розробку документації системи управління якістю, так і заповнення різних форм, проведення досліджень та тестувань, формування декларацій, формування етикеток, та ін.
після реєстрації продукції, спеціалісти допоможуть впровадити систему нагляду за продукцією після виходу продукту на ринок (прийом та обробка скарг, відгуки тощо)
В процесі оцінки відповідності, орган з оцінки відповідності, акредитований державою проводить оцінку характеристик медичного виробу та системи якості виробника, за результатами якої видається сертифікат відповідності на Ваш продукт. Існує 2 основних методи проведення оцінки відповідності з боку органу:
Кожен із методів має як свої переваги, так і недоліки. Нижче наведена порівняльна таблиця визнання СЕ сертифіката та виїзним (дистанційним) аудитом:
Визнання СЕ сертифіката | Виїзний аудит | ||
Плюси | Мінуси | Плюси | Мінуси |
Не потребує виїзду на підприємство | Видається на термін дії СЕ-сертифіката | Сертифікат видається на 5 років | Потребує виїзду на підприємство |
Швидше проводиться | Не можна включити вироби, яких немає в сфері європейського сертифіката | Можна внести всі групи в один сертифікат | Несе додаткові витрати на проїзд та проживання аудиторів |
Вартість менша за виїзд | Не можна об’єднати декілька СЕ сертифікатів від одного виробника в один | Більшість документів можуть бути переглянуті на підприємстві | Сертифікаційний аудит проводиться щонайменше 2-3 дні. |
Як Ви можете побачити з таблиці, визнання СЕ сертифікатів виглядає більш привабливим видом оцінки відповідності зважаючи на відсутність потреби у прийманні на підприємстві аудиторів. Але при цьому, під час проведення процедури визнання, український орган з оцінки відповідності може видати сертифікат лише зі сферою ідентичною до сфери, зазначеної в СЕ-сертифікаті. Тобто назви груп медичних виробів повинні бути ідентичними як в європейському, так і в українському сертифікатах. Також, деякі українськи органи не проводять процедуру визнання або можуть не мати відповідних Договорів щодо визнання з європейськими органами. Тому потрібно ретельно перевірити чи є у органа, який Вам сподобався договір з європейським НО, який видав СЕ-сертифікат.