Med Quality

Система управління якістю

Система управління якістю –  це комплексний підхід до управління організацією, спрямований на досягнення високого рівня якості продукції або послуг, задоволення потреб клієнтів та виконання вимог стандартів та регуляторних вимог. В основі системи якості завжди діяльність компанії –  це може бути виробництво, дистрибуція продукції або надання послуг. 

Основні складові СУЯ:

Політика компанії щодо якості: Це визначення мети та напрямків організації у сфері якості продукції або послуг, направлена на її поліпшення, зменшення невідповідної продукції та розвиток компанії. 

Планування якості: Розробка цілей щодо якості та процесів, спрямованих на забезпечення якості продукції або послуг.

Виробництво продукції/надання послуг: Організація та проведення фактичного виробництва товарів або надання послуг відповідно до затверджених процедур, робочих інструкцій та з метою реалізації цілей щодо якості. 

Контроль якості: Впровадження системи контролю якості продукції або послуги у вигляді вихідного контролю, проведення тестувань, перевірок, заповнення чек-листів відповідності тощо, які дозволяють запобігати виникненню дефектів та забезпечувати відповідність вимогам якості. Ефективним інструментом для цього є проведення внутрішніх аудитів на відповідність внутрішнім вимогам та вимогам стандартів, регулювань та законів. 

Вдосконалення якості: Постійне вдосконалення продукції/послуг, процесів та систем управління з метою досягнення більшої ефективності та задоволення потреб клієнтів. Анкетування клієнтів, обробка та прийняття скарг. 

Допомогти у впроваджені СУЯ можуть стандарти для систем менеджменту якості. Найпопулярнішими стандартами є:

ISO 9001: Це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до систем управління якістю організацій у всіх галузях. ISO 9001 надає рамки для ефективного управління процесами організації з урахуванням вимог клієнтів та регулятивних вимог. Є універсальним стандартом для будь-якої сфери. 

ISO 13485: Цей стандарт спеціалізується на системах управління якістю медичними виробами та послугами або суміжними галузями. Він встановлює вимоги до систем управління якістю, специфічні для виробництва медичних виробів та послуг.

ISO 22000: Цей стандарт визначає вимоги до систем управління безпечністю харчових продуктів. ISO 22000 допомагає організаціям встановити системи управління ризиками, забезпечити безпеку харчових продуктів та забезпечити відповідність регулятивним вимогам.

Ці стандарти допомагають організаціям встановити та підтримувати ефективні системи управління якістю. Це дозволить досягти високої якості продукції або послуг, задовольняти потреби клієнтів та дотримуватися вимог стандартів та регуляторних вимог.

Гарним інструментом для впровадження СУЯ є Цикл PDCA або Plan-Do-Check-Act, що означає – плануй-реалізовуй-перевіряй-дій. Цей цикл був розроблений Едвардсом Демінгом і є методологією для керування та постійного вдосконалення процесів.

Цей цикл складається з чотирьох етапів:

План (Plan): На цьому етапі визначаються мета та завдання, а також розробляються стратегії, методи та процеси, які допоможуть досягти цієї мети.

Виконання (Do): На цьому етапі реалізуються заплановані дії. Вони включають в себе виконання процесів згідно з розробленим планом.

Перевірка (Check): Після виконання дій на перевірці оцінюється їх ефективність. Це може включати аналіз результатів, порівняння з початковими показниками та визначення відхилень від очікувань.

Дія (Act): На цьому етапі вживаються заходи для вдосконалення процесу на основі отриманих результатів. Це може включати впровадження корекційних заходів, уточнення плану чи внесення змін у сам процес.

Як можемо допомогти?